domenica 28 aprile 2019

PROVERBI E INDOVINELLI MALIZIOSI SALENTINI


Tienime ca te tegnu;
                                          Reggimi che io reggo te;

Ieni pane, ca te mangiu;
                                          Vieni pane, così ti mangio;

Sordi facenu sordi, petucchi facenu petucchi;
                                          Soldi fanno soldi, pidocchi fanno pidocchi ; 

È megghiu curnutu ca fessa ( se sinti curnutu la sapenu picca );
                                          Meglio cornuto che fesso
                                              ( se sei cornuto lo sanno in pochi );

Ogne petra auzza parite ;
                                           Ogni pietra alza un muro;

Tira la petra e scunde la manu ;
                                            Tira la pietra e nasconde la mano ;

Ogne petra caurtata, nu rrimane mmienzu lla strata;
                                 Ogni pietra bucata non resta in mezzo ad una via ;

INDOVINELLI

Sta bbegnu te Milanu cu nnu gingillu mmanu,
lu portu alla sposa, nci lu mintu lla pelusa ;
                                 Sto venendo da Milano con un gingillo in mano, 
                                 lo porto alla sposa, glielo metto alla pelosa ;

Ai! mamma cce mme ntisi, la prima fiata ca me lu misi.
figghia mia, minti sputazza, ca te sana la spaccazza ;
                                 Ahi mamma chr sentii, la prima volta che me lo misi.
                                 Figòlia mia metti saliva che lo spacco ti guarisce ;

Scii nna chiesureddhra, nci ttruai nna caruseddhra,
la utai, la tantai, era pelusa e lla lassai;
                                 Andai in un orticello, ci trovai una giovinetta,
                                 la voltai, la toccai, era pelosa e la lasciai;

Mamma mia me sentu prena.
Figghia mia, sci tà mprtenata ?
Mà mprenata nnu furesazzu
cu nna cosa longa e liscia,
ca l' à misa ddò se piscia.
                                   Mamma mia mi sento pregna
                                   Figlia mia chi t' mpregnò ?
                                   M' impregnò un contadinazzo  
                                   con una cosa lunga e liscia,
                                   che ha messo dove si piscia.

SOLUZIONI

1 ) La pettenessa                                                     Il pettine
2 ) lu recchinu                                                         l' orecchino
3 ) la menunceddhra                                               la poponella
4 ) lu spinieddhru te la utte                                     lo zipolo della botte

Nessun commento:

Posta un commento

Visualizzazioni totali

Archivio blog