mercoledì 10 dicembre 2014

PROVERBI E DINTORNI - L' ARTI E LI MESTIERI ANTICHI

 


LU CCONZALIMBE

Ni la recurdamu tutti la novella te Luigi Pirandello ca se chiama La Giara, se parla te nnu capasune pe' ccojere  l' uegghiu te ulia, quandu se fascia ancora cu lli sani sensi, appena ccattata e mancu 'ncora ncignata a bb' usare, ca già sia scasciata.
Zì Dima era nnu cconza limbe, te quiddhri ca ccunzane tutte le rrobbe te crita ca sianu scasciate, quandu lu cconzalimbe spicciaa ianu sunare comu le campane percene lu risultatu era perfettu senò nu bbenianu pagati.
Li cconzalimbe usanu nnu mastisce culuratu fattu te terra e cimentu, nnu trapanaturu ca ni servia cu fazzanu li bbuchi pe cusere le piezzi ca sianu spaccati cu llu filu cuettu, ca era nnu filu te fierru sottile ca servia cu ' nserranu bbone le stozze e nna pizzarula cu tiranu bbuenu lu filu cuettu poi, quandu spiccianu chiutianu tuttu cu lla causce ccussì nienzi putia trapanare te fore e bb' era tuttu a postu.
Le limbe, li ' mbili, le capase, le ozze, li cofani eranu tutte rrobbe ca iddhri ccunzane.
Lu cconzalimbe, sapia ccunzare puru l' umbrelle.

IL RIPARA COCCI

Ci ricordiamo tutti la novella di Luigi Pirandello intitolata La Giara che parla di un grande orcio di terracotta usato per conservare l' olio di oliva, quando si faceva ancora con i metodi artigianali di una volta, appena comprata e mai usata, che già si era rotta.
Zi Dima era uno dei ripara-cocci che riparava tutti gli oggetti di terracotta rotti, essi garantivano che gli oggetti che riparavano dovevano, alla fine avere un suono limpido ( come una campana ) affinchè il risultato fosse perfetto.
Essi usavano un mastice colorato che era una pasta di terra e cemento, un trapano a mano per fare dei fori per cucire con il fil di ferro ( filo cotto ) e così bloccare i pezzi che si erano spaccati ed una piccola pinza per stringere bene il fil di ferro , alla fine ricoprivano tutto con la calce per sigillare eventuali fori che fossero rimasti aperti.
Riparavano tutti gli oggetti che servivano a conservare e trasportare acqua, cibi, liquidi ed anche i vasi che servivano alle donne a fare il bucato ( cofani )
Il ripara cocci generalmente, riparava anche gli ombrelli.

Nessun commento:

Posta un commento

Visualizzazioni totali

Archivio blog